Friday, June 3, 2011

School Bus..


POONNN PONNNN!
(konon konon bunyi bas hon tgh tgh jalan)

hello everyone! somehow this topic just popped up in my mind. cerita tentang bas sekolah atau lebih dikenali dgn bas kuning yang bertulisan hitam di sisi menggambarkan dia sebuah bas sekolah yang membawa muatan yang banyak yang terdiri daripada golongan cerdik pandai kesemuanya. HOHO. tak lain tak bukan mestilah budak sekolah yang pada suatu hari nak jadi pemimpin. :)

as for me, saya pernah naik school bus, masa tadika dulu. and that was my first time ever and most probably the last time jugak. sebabnya, saya tidak tahu sama sekali. masa primary & secondary school, Walid yang ambil and hantar pegi sekolah. tak pun buat car-pooling. save the earth you all. tengok kecik kecik dah aplikasi benda benda nak jd environment friendly! HAHAHA. bajet cool sangat.

maybe masa tadika kena naik bus sekolah sbb parents have no time nak pick n drop me to kindergarten kot sbb waktu tadika kan kucar kacir sikit dari sekolah biasa. tak pun sebab nak bg berdikari. awwwww. ;)

EXPERIENCE IN SCHOOL BUS.
once upon a time, when i just came back from London, ada la beli sekali payung kecil comel berwarna shocking pink yang dari jauh semua orang boleh nampak tu. disebabkan excited terlampau, i bring the umbrella to kindergarten. untuk melindungi diri dari hujan dan panas. gedik kan dgr? bila ada payung tetiba nak lindungi diri, sebelum ni boleh je berlindung. haha. bila dah bawak tu confirm nak menunjuk. tapi ikut akal yang waras, tak la menunjuk dalam class tapi menunjuk masa on the way back home masa dalam bus.

dengan berbekalkan beg sekolah dan payung tersebut, saya pun naik bus dan mula operasi riak/menunjuk. HAHAHA FUNNY OH BILA IGT BALIK TIME KECIK KECIK. APA PUNYA PERANGAI LA KHODIJAH. ok back to the topic, saya pun bukak payung dalam bus, jalan ke hulu ke hilir dgn lenggang lenggok, (terlampau banyak tengok drama masa kecik kecik camni aa hasil dia). bila dah sampai rumah, dengan lajunya saya turun. dengan memegang payung, saya melambai lambai dengan senyuman yang lebar. ZAAAAAAAAAAAAPPPPPPPP, MANA BEG? MANA MANA? BEGGGG! okkaayyyyyy, tertinggal dalam bus sekolah and nak jadi cerita that day was the last day of school before school holiday took place.

saya diserang demam panas, muntah muntah serta lemah tubuh badan kerana beg saya tertinggal di dalam bus dan tidak dapat dikesan di mana bus itu berada. ya la kan, bus tu apek yang bawak mana tau dia p mana dgn bas tu. pastu Walid pun gigih mencari lokasi bus. pada suatu pagi yang hening, Walid dapat mengesan lokasi bus. jeng jeng jeng (gila suspens cita). walid pun membawa pulang beg dengan senyuman.

dan..

Walid membawa khabar berita, apek bus sekolah tersebut juga diserang demam seperti saya. ADA CHEMISTRY DENGAN APEK BUS OII!

lupa nak cerita, waktu demam tu, my parents sampai beli one set of ultraman punya pencil box. dalam tu ada kad la bagai. mine was blue in colour. ifwat's was red. hehe. how fun. :')

selepas itu, saya graduate kindergarten dan tidak lagi menggunakan perkhidmatan bus sekolah untuk ke sekolah. pada waktu dan ketika ini, saya berada di universiti. menuntut ilmu bekalan jiwa. hehhe. comel kan bila igt balik cerita masa zaman comot dulu, tersengih je.

p/s : SCHOOL BUS SAYA BERNUMBER B17. ANDA BAGAIMANA? ;D

No comments:

An Ad