Thursday, November 4, 2010

Kenapa Berat Badan Saya Naik?

MERUJUK KEPADA TITLE DI ATAS :-

'eh, kd nampak berisi la. senang hati nampak'. etc, etc. dan, saya letih dengar ayat ayat berupa sebegitu ye.

REASONS SAYA :-
* makanan sini tak banyak pilihan. serious saya ckp. tak banyak pilihan. kedai ada dua tiga. and ada satu kedai buat hal which is tak bersih. ( ade pulak bdk jumpa ulat ape tah). AND PEOPLE WILL ASK, mknn tak byk tp bdn naik? YES! NAK TAHU LG SBB APE?

* bila makanan xbanyak pilihan, saya kena repeat makan mknn yg sama everyday and akan membuatkan saya bosan dan tidak puas. oleh itu?

* bila xpuas makan, jd saya nnt makan benda merepek which is junk foods in between lunch, breakfast, dinner. mcm alkisahnya, jadual makan dah xmenentu.

*
sebab apa? junk foods kan xelok utk kesihatan. tp masalahnya, yg tu yg ade rasa. slalu nnt stock biscuits, muffins, choki choki, lollipop. benda mcm ni? baik ke? mmg xla. bila dah selalu consume, plus, sgt manis ok mknn ni suma, jd bdn pn ala ala kembang.

* so, bila mknn pun xbyk pilihan, tp still breakfast, lunch & dinner kena pegi d same place. so ape saya buat? yes, saya skip breakfast, saya mkn bun for lunch dgn kdr yg ikut suka hati, dan malam br saya mkn bnda yg berat. lg la beterabur cara permakanan cmtu kan. tp apa nk buat. :(

* bila tidur dgn mknn yg berat, confirm confirm la nk jd alkisah berat pun, ehem ehem.

* xlupa jugak, STRESS! i have a problem. bila stress, saya makan. makan ape? bkn mkn nasik. bkn mkn mknn berkhasiat. tp saya makan chocolates! terbaik bukan? yaaa.

dah faham skrg kenapa bila org tnya kd mkn kt sana ok? saya ckp TAK! kenapa? faham faham la.

No comments:

An Ad